Bonboniéry a čokolády CHOCO CARS

Tatra 87 – První velká expediční cesta inženýrů Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda.
Odjezd 22. 4. 1947, návrat 1. 11. 1950. Projeli celkem 44 zemí Evropy Afriky a Lat. Ameriky. Africký úsek 37 270 km. Tatra 87: motor: zážehový čtyřdobý osvmiválec (V 90) chlazený vzduchem, uložený za zadní nápravou. Vrtání/zdvih: 75/84 mm. Zdvihový objem 2968 ccm. Výkon 75 k (55,2kW). Rozvod OHC. Převodovka mechanická čtyřstupňová, Spojka suchá dvoulamelová. Brzdy kapalinové Lockheed. Max rychlost 150 – 160 km/h. Max stoupavost 35 – 40 %.

Najdete na mléčné čokoládě s příchutí caffe latte, sušenkami a kávou 225g:


Hasičský vůz Tatra 26/30
Dosud zachovaný originál hasičského vozu Tatra 26/30, postaveného na zakázku r. 1929. Motor zážehový, plochý, vzduchem chlazený čtyřválec Tatra 30. Vrtání/zdvih: 75/95 mm, zdvihový objem 1 680 ccm. Výkon 24 k (17,66 kW)/3 000 ot./min. Rozvod OHV. Spojka suchá čtyřlamelová. Převodovka mechanická s dvoustupňovou redukcí (8+2Z). Brzdy bubnové mechanické. Maximální rychlost 70 km/hod. Vozy tohoto typu se vyráběly hlavně pro čs. armádu, pro pražskou kancelář Čedok jako otevřený vyhlídkový vůz, ale i pro další zákazníky jako valníčky, autobusy, luxusní lázeňské vozy, sanitní vozy apod. Vůz na obrázku je do dnešních dnů v majetku štramberských hasičů.

Najdete na hořké čokoládě s brusinkami a třešněmi 225g:


Autobus Tatra 24/67
Autobus Tatra 24/67 (na obrázku) byl dodán v květnu 1938 pro hlavní město Prahu. Celkem 5 kusů. Stejný typ byl dodán i v letech 1937 a 1939. Autobusy jezdily např. na trasách s největším stoupáním. Dodávky tvořila různá provedení dvou i třínápravových vozů. Motor: řadový, čtyřdobý, vznětový šestiválec, chlazený kapalinou. Vrtání/zdvih: 140/180 mm. Zdvihový objem 16 600 ccm. Výkon 140 k. (103 kW) 1400 ot./min. Rozvod OHV. Čtyři ventily na válec. Spojka suchá vícelamelová. Převodovka machanická čtyřstupňová. Výkyvné polonápravy – poháněné obě zadní. Spotřeba 38 l/100 km. Brzdy kapalinové Lockheed. Maximální rychlost 60 km/h.

Najdete na bonboniéře s belgickými lanýži s čokoládovou náplní 200g:


Tatra NW S 20/30
Po první asi desítce zkušebních vozů typu „S” prodané bez evidence se oficiálně nový automobil objevil na trhu kolem roku 1910. Prototyp dvoumístného sportovního vozu NW S 20/30 (1912) si osobně vyzkoušel sám konstruktér Hans Ledwinka. Vůz měl motor vlastní kopřivnické koncepce. V letech 1913 až 1914 bylo vyrobeno celkem 32 vozů. Motor: svislý řadový zážehový čtyřválec chlazený kapalinou. Vrtání/zdvih: 90/130 mm, zdvihový objem 3 306 ccm, rozvod poprvé OHC. Výkon 20-30 k. (14,7-22 kW),  hmotnost 1 600 kg. Převodovka čtyřstupňová nové konstrukce. Maximální rychlost 90 km/h.

Najdete na bonboniéře s belgickými lanýži s kávovou náplní 200g:


Tatra Omnibus NW typu „O“
Omnibus NW typu “O” zvaný “Hruban”, vyrobený 3. 7. 1909 – 25 míst. Čtyři kusy byly vyrobeny v roce 1907 s motorem Lang o výkonu 25,3 k. (18,6 kW). Motor řadový, čtyřdobý, zážehový čtyřválec chlazený kapalinou. Vrtání/zdvih: 110/130mm, zdvihový objem 4940 ccm. 1000 ot./min. Spojka suchá lamelová, Převodovka čtyřstupňová mechanická (4+Z)Brzdy- bubnové , mechanické Celková hmotnost 2700 kg. Počet osob – 20 až 25 Max. rychlost 25 km/h.

Najdete na bonboniéře s belgickými plněnými pralinkami 150g:


Tatra 57 B
Tatra 57 B (1938) Prototyp postaven 30 dubna 1938. V tomto provedení se vyráběl až do roku 1948 Celkem se vyrobilo 6 469 kusů Jednalo se o poslední modernizaci základního typu z roku 1931. Technická data: motor: plochý, zážehový vzduchem chlazený čtyřválec. Vrtání/zdvih: 73/75 mm, zdvihový objem 1256 ccm. Rozvod OHV. Výkon 25 k (18,4 kW) 3 500 ot./min. Suchá jednolamelová spojka. Převodovka mechanická čtyřstupňová. Brzdy bubnové mechanické. Max. rychlost 90 km / h. Spotřeba 10 l / l00 km.

Najdete na bonboniéře s belgickými plněnými pralinkami 50g:


Tatra 77 A
Modernizovaná verze prvního na světě sériově vyráběného aerodynamického automobilu Tatra 77 A (1936) Motor : vidlicový, čtyřdobý zážehový osmiválec chlazený vzduchem. měl oproti původnímu typu T 77 (1934) zvýšený zdvihový objem na 3380ccm. Vrtání /zdvih 80/84 mm. Rozvod OHC. Výkon 70 k (51,4 kW). Bateriové zapalování Bosch. Suchá jednolamelová spojka – Komet Mecano. Mechanická čtyřstupňová převodovka. Kapalinové brzdy. Ruční mechanická na zadní kola. Karosérie 5 – 6  místná. Max. rychlost 150 km/h. Spotřeba 12 – 14 l/100 km.

Najdete na bonboniéře s čokoládovými plněnými pralinkami 90g:


Tatra 815-2 ZOR 45
Zcela nový soutěžní vůz Lopraisova týmu pro rok 2008 typ Tatra 815-2 ZOR 45. Nový motor KHD Deutz s el. vstřikováním se ve vozidle posunul o 140 cm dozadu.Odlehčila se tak přední náprava. Přepracována byl skříňová nástavba z ocelových profilů pokrytá lehkými pláty z karbonového kompozitu Vůz je tak o několik set kg lehčí. Změnilo se i uložení náhradních pneumatik.

Najdete na bonboniéře s holandskými čokoládovými pohárky 125g:


Tatra 809
Tatra 809 – prototyp čtyřmístného velitelského vozu (1939). Vozy měly na bocích karosérie umístěna otočně rezervní kola (sloužila jako  pomocná nájezdová). Motor: řadový, čtyřdobý zážehový čtyřválec chlazený vzduchem.Vrtání/zdvih – 85/95 mm, zdvihový objem 2474 ccm. Rozvod OHC. Výkon 50 k (36,8 kW) / 3500 ot. / min. Spojka suchá jednolamelová – Comet HZ 18. Čtyřstupňová mechanická převodovka + přídavná sestupná, dvojstupňová. Uzávěrky diferenciálů, vypínatelný přední náhon. Brzdy kapalinové Lockhed. Max. Rychlost 90 – 100 km./h. Spotřeba 12,5 l/100 km. Maximální stoupavost 60%.

Najdete na hořké čokoládě 72% 100g:


Tatra 57 roadster
Tatra 57 roadster (1931). Vozy tohoto typu se vyráběly jako dvousedadlové, nebo třísedadlové s nouzovým sedadlem pod krytem za předními sedadly. Celkem se v tomto provedení vyrobilo  112 kusů, z toho část v luxusním provedení. Motor: plochý, čtyřdobý  zážehový čtyřválec chlazený vzduchem. Vrtání/zdvih – 70/75 mm, zdvihový objem 1155 ccm. Rozvod OHV. Výkon 18 k (13,3 kW). Spojka suchá lamelová. Mechanická čtyřstupňová převodovka. Brzdy  bubnové, mechanické na čtyři kola. Max. rychlost 80 km/h. Spotřeba 8-9 l/100 km. Dne 24. 5. 1932 s koupil kabriolet v luxusním provedení šéfkonstruktér Hans Ledvinka.

Najdete na mléčné čokoládě 100g:


Hasičský vůz Tatra 26/30
Dosud zachovaný originál hasičského vozu Tatra 26/30, postaveného na zakázku r. 1929. Motor zážehový, plochý, vzduchem chlazený čtyřválec Tatra 30. Vrtání/zdvih: 75/95 mm, zdvihový objem 1 680 ccm. Výkon 24 k (17,66 kW)/3 000 ot./min. Rozvod OHV. Spojka suchá čtyřlamelová. Převodovka mechanická s dvoustupňovou redukcí (8+2Z). Brzdy bubnové mechanické. Maximální rychlost 70 km/hod. Vozy tohoto typu se vyráběly hlavně pro čs. armádu, pro pražskou kancelář Čedok jako otevřený vyhlídkový vůz, ale i pro další zákazníky jako valníčky, autobusy, luxusní lázeňské vozy, sanitní vozy apod. Vůz na obrázku je do dnešních dnů v majetku štramberských hasičů.

Najdete na bonboniéře ve zlaté plechové dóze s plněnými pralinkami 400g:


Tatra President
Pod vedením mistra Leopolda Svitáka byla v roce 1897 zahájena stavba prvního kopřivnického automobilu President. V závěru roku uvedl L. Sviták v kronice: „První český automobil se stal skutečností, naše námaha nebyla marná. Řadíme se do prvních řad mezi národy, jimž se podařilo prorazit hráz, kterou nastavěla staletí. Už nejen železnice a formani, ale i kočáry bez koní pomohou zkrátit vzdálenosti a sblížit národy.“ Ve dnech 21. a 22. 5. 1898 vykonal Präsident první dálkovou jízdu z Kopřivnice na Jubilejní vídeňskou výstavu.Posádku tvořili: (zleva) ředitel vozovky Ing. Hugo Fischer, prezident rakouského autoklubu hrabě Pötting, W. E. Hardy a baron Theodor Liebieg.

Najdete na bonboniéře v plechové dóze s čokoládovými lanýži 400g: